Türk Halk Kültürü Bağlamında Sosyal Medya

31 TÜRK HALK KÜLTÜRÜ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYANIN ETİKETLERİ VE BUNLARIN OLUMSUZ KULLANIMINA DAİR BİR DENEME Ahmet Serdar ARSLAN 1 Giriş Teknolojinin insanoğluna günlük hayatta sağladığı yenilikler kültür ürünlerinin yeniden üretilmesi, anlamlandırılması ve geleneksel ürünlerin yeniden bu ortamda şekillenmesine imkân tanımaktadır. İnternet ortamında geleneksel unsurların kullanımına dair çalışmasında Fidan (2017: 340) “Sosyal medyanın popüler/eğilim/ güncel olanı dayatması ve kullanıcılarını ağına çekmesi eleştirilere neden olmakla birlikte; sosyal medyanın, kullanıcıların/geleneksel müzik tem- silcilerinin kendilerini ifade edebilecekleri ve eserlerinin ücretsiz tanıtımını yapabilecekleri bir alan olması bir müddet geleneksel müziğin daha adından söz ettireceği sonucunu doğurmaktadır” diyerek âşık müziğinin sosyal medya ortamında sürdürüldüğüne ve esasen kendisine genişleme alanı doğurduğuna dikkat çekmektedir. Sosyal medyada kitleyi oluşturan kesim, kendine ait bir grup içinde kendine has bir kültür meydana getirebilmektedir. Bu durum yerel kültürün internet- te sürdürülebilirliğini yansıtır ancak kültür, geleneksel aktarım yöntemlerinin dışında teknolojiye uygun araçlarla üretilmekte ve kullanılan araçlar ile uygulamalar çoğu zaman evrensel özellikler göstermektedir. Ayrıca internet, kendine has bir söylem üretmekte ve ortamın yapısı çok anlamlı ve girift bir şekilde sunulmaktadır. Her teknolojik yenilikte de kavramların anlamları, hareketleri ve simgeleri değişmektedir. 1 Çankırı Karatekin Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Araştırma Görevlisi.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTgx